Het avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Inge Logten - WaarBenJij.nu Het avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Inge Logten - WaarBenJij.nu

Het avontuur kan beginnen!

Door: Inge van Logten

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Mei 2015 | Indonesië, Bandung

Hallo!
Hier een verslagje vanuit Indonesië. Ik zal even vertellen wat er de afgelopen dagen is gebeurd en wat we gedaan hebben.

14 mei
Eindelijk is het zover! Het avontuur kan beginnen. Papa, mama, Jeroen en Stefan hebben me weggebracht naar Dusseldorf. We waren lekker op tijd en alles is goed verlopen. Na het inchecken hebben we nog samen gegeten en toen was het tijd om afscheid te nemen. Het voelt toch wel raar om alleen weg te gaan. Bij de gate had ik afgesproken met Tom (de andere student die mee gaat). Van te voren hadden we zijn familie ook al ontmoet op het vliegveld. De vlucht naar Dubai is goed verlopen. Ik heb mezelf vermaakt met films kijken.

15 mei
Om middernacht zijn we geland in Dubai. De volgende vlucht vertrok om 04.25 dus we moesten even wachten. Dit viel best tegen aangezien ik in het vliegtuig nog niet had geslapen en ik heel erg moe was. De vlucht naar Jakarta bestond dus uit eten en slapen. Ook deze vlucht is goed verlopen en de aankomt in Jakarta ook. We hadden een taxi geregeld naar het hotel alleen deze bleek moeilijk te vinden voor de taxichauffeur. Na 5x de weg te hebben gevraagd reed er een scooter voor ons uit die de weg wel wist. Nou niet dus.. kwamen bij een ander hotel uit dat ook het woordje Royal in de hotelnaam had. Uiteindelijk na 2 uur rondrijden kwamen we aan bij het hotel. Even wat gegeten in het hotel en toen naar de kamer gegaan om te douchen (wat heel erg nodig was) en bij te komen van de reis.

16 mei
Yes! Geen last van een jetlag. Ik ben express gisteren tot laat wakker gebleven zodat ik niet midden in de nacht wakker zou worden en niet meer kon slapen. Ik heb goed geslapen en we hebben ‘s ochtends rustig aan gedaan. Nadat we uitgecheckt waren hebben we de taxi naar het station gepakt om de trein te nemen naar Bandung. Ook de treinreis verliep goed. Wel bijzonder om te zien hoe de meeste mensen leven hier. Veel krottenwijken gezien en bergen afval langs het spoor. Ook liepen de meeste mensen gewoon op het spoor en waren er kinderen aan het spelen. Hier in Nederland zou de NS spontaan gestopt zijn met rijden. Maar hier gaat alles gewoon door. De meeste ‘huisjes’ staan zowat tegen het spoor aan. In Bandung slapen Tom en ik allebei in een ander hotel omdat ik al geboekt had en toen Tom wilde boeken was het al vol. We hebben eerst de taxi gepakt naar mijn hotel en hebben toen rustig gezeten in het restaurant en daar ook meteen gegeten. Na het eten is Tom naar zijn hotel gegaan en ben ik naar mijn kamer gegaan en heb toen nog geskyped met papa en mama.

17 mei
Vandaag hadden we om 11 uur afgesproken bij het geologisch museum. Ik ben er lopend naar toe gegaan wat goed te doen was. Het leuke was dat ik over een soort marktje liep waarbij iedereen je iets probeert te verkopen, opdringerig waren ze gelukkig niet. Bij het museum aangekomen zag ik Tom nog niet dus ben ik voor de ingang gaan zitten. Na een paar minuten kwamen de eerste mensen al naar me toe om met me op te foto te gaan. Heel bijzonder om te zien dat de mensen hier je heel bijzonder vinden. Er was een nieuwe attractie ontstaan! Haha. Na het museum zijn we naar het station gegaan om treinkaartjes te halen om naar Yogyakarta te gaan morgen. Helaas waren de treinen in de morgen al uitverkocht en kunnen we dus pas om 19.00 de trein pakken. We komen dus pas om 03.00 aan in Yogyakarta. Gelukkig is dit geen probleem voor stage en hebben ze beloofd om er te zijn om ons op te halen. Nadat we de treinkaartjes hadden gekocht moesten we bedenken wat we gingen doen. Uiteindelijk zijn we naar een pretpark gegaan. Het was een pretpark binnen en het was niet super groot maar wel super mooi om te zien. We hebben ons hier een paar uurtjes vermaakt en zijn nu weer in het hotel. Morgen gaan we lekker chillen en ’s avonds met de trein naar Yogya!

Ik zal op Facebook wat foto’s en filmpjes proberen te plaatsen van de afgelopen dagen.
Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

xxx Inge

  • 17 Mei 2015 - 15:49

    Marian En Hans:

    hoi Inge

    We hadden het verhaal al gehoord via Skype maar om te lezen is ook mooi heel veel succes morgen met je treinreis en hopelijk worden jullie s'nachts om 03.00 uur opgehaald.
    xxx

  • 17 Mei 2015 - 17:22

    Diana De Wilt:

    Heel veel plezier en geniet ervan .

    wat mooi dat je dit kunt doen

  • 17 Mei 2015 - 17:58

    Anja Van Der Aa:

    Hoi Inge,

    Fijn dat het zo vlotjes verlopen is tot nu toe...mooie en leerzame tijd daar!!

  • 17 Mei 2015 - 20:42

    Desiré :

    Hoi Inge,

    Fijn te lezen dat de reis tot zover goed is gegaan. Heel veel succes met je stage.

    Grtjs
    Desiré

  • 18 Mei 2015 - 18:20

    Mieke:

    Leuk om te lezen Inge!

    Dikke kus Mieke.

  • 18 Mei 2015 - 21:08

    Henk Leemhuis:

    Mooi dat jullie avontuur kan beginnen. Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en verslagen.

  • 20 Mei 2015 - 23:43

    Marijke Lintsen:

    Hoi Inge,

    Wat leuk om via dit blog ook te lezen hoe jij en Tom dit geweldige avontuur gestart zijn. ik wens jullie beide een onvergetelijke stage en ervaring toe. Twee jonge mensen die er voor kiezen om hun fysiotherapiekennis zo in de praktijk te gaan brengen; respect voor jullie keuze en ....heel veel succes in Yokya! Marijke (moeder van Tom)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Inge

Actief sinds 06 Mei 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 4197

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 29 Augustus 2015

Stage Indonesië en rondreis

Landen bezocht: